Selasa, 28 Juli 2009

Berilah Aku Kesabaran Menunggu Janji-Mu


Tuhan berilah aku kesabaran menunggu janji-Mu
Masukkanlah ke dalam hati aku rasa keindahan menunggu
Berilah aku keyakinan bahawa kemenangan itu pasti
Agar aku sabar dan tenang menunggu janji

Engkau jadikanlah musuh-musuh-Mu terseksa dengan masalahnya sendiri
Hingga ketakutan yang tidak menentu
Engkau berilah kekuatan iman kepada pejuang-pejuang  yang telah tersaring
Serta ikatan hati satu sama lain yang padu
Aku yakin ini adalah di awal kurun Islam akan gemilang kembali

Engkau telah menjanjikan melalui lidah Nabi-Mu
Aku dan kawan-kawan datang berjuang melahirkan sebab-sebabnya
Moga-moga ia berlaku di tangan kami
Aku rasa tanda-tandanya telah ada
Tapi ramai orang tidak menyedarinya
Pejuang-pejuang politik telah menyiapkan diri
Mereka yakin kegemilangan Islam itu akan berlaku di tangan mereka

Engkau ada jalannya yang tersendiri
Buat satu jemaah yang telah Engkau tentukan
Takkanlah Engkau hendak mengikut jalan musuh-musuhmu
Sistem demokrasi bukan syariat-Mu
Aku yakin kemenangan Islam bukan dengan jalan itu
Engkau akan memperlihatkan kepada dunia satu hari nanti
Dunia akan gempar dan mengejutkan

NB: Renungan Abuya At-Tamimi

0 komentar:

Template by - Abdul Munir - 2008