Minggu, 16 Agustus 2009

Islam Adalah Hidup Matiku


Islam adalah hidup matiku
Lebih kusayang dari diriku sendiri
Aku tidak dapat membezakan Islam dengan diriku
Dengan darah dagingku, dengan akal fikiranku, dengan jiwaku
Dari kecil lagi aku dididik begitu
Kalau aku miskin pun biarlah dengan Islam
Kalau aku kaya pun tetap dengan Islam

Islam darah dagingku
Aku mesti perjuangkan setiap waktu
Aku rasa lapang dan luas dengan Islam
Aku rasa senang dan tenang dengan Islam
Kalau aku diasingkan kerananya, uzlahlah aku
Kalau aku dibuang, berkelanalah aku
Kalau aku dihalang, ibadahlah aku

Tuhan, tetapkanlah hatiku dengan Islam
Hidupkan aku dengan Islam
Susah dan payahku dengan Islam
Miskin dan kayaku dengan Islam
Berkawan dan bermusuh pun dengan Islam
Penutupnya hidupku dengan Islam

Islam adalah hidup matiku
Tuhan, begitulah harapanku dengan-Mu
Kabulkanlah permintaanku Tuhan!

NB: Karya Abuya At-Tamimi

0 komentar:

Template by - Abdul Munir - 2008